współpraca z cechami rzemiosł, samorządami, przedsiębiorstwami, organizacjami pracodawców, szkołami prowadzącymi kształcenie zawodowe, innymi jednostkami edukacyjnymi, uczelniami, urzędami pracy,
upowszechnianie modelu kształcenia dualnego oraz propagowanie edukacji zawodowej wśród młodzieży podejmującej naukę w szkołach kształcących zawodowo,
prowadzenie działań wspierających planowanie ścieżki zawodowej oraz monitorujących ścieżkę zawodową uczniów, młodzieży i osób dorosłych,
prowadzenie diagnozy rynku pracy wskazującej na konieczność kształcenia w zawodach deficytowych dla subregionu, ale również ograniczenie kształcenia w zawodach stanowiących nadwyżkę i określenie tzw. zawodów przyszłości,
tworzenie i realizacja projektów kształcenia zawodowego, w tym ze środków unijnych
prowadzenie bazy praktyk i staży krajowych i zagranicznych w ramach kształcenia zawodowego i dualnego,
upowszechnianie form współpracy szkół zawodowych z pracodawcami w procesie kształcenia zawodowego zarówno na poziomie lokalnym, jak i regionalnym,
poszukiwanie rozwiązań innowacyjnych, które wraz z edukacją i inwestycjami są głównymi czynnikami rozwoju.